SmutsGymmet

Planen var att träna nere i stan , nu på morgonen.Men Maritos ligger i magsjuka och jag blev lat. Inte så lat så att jag skippade träningen , o 'nej , det har jag verkligen INTE råd med. Utan så lat , att jag tränade på SmutsGymmet , här där jag bor.
Jag är verkligen inte pryd på något sätt , eller en perfektionist.Men jävlar i min lilla lådda , vad det är skitigt på detta gym.MaaajGaad. Träna inte där då , tänker ni. Nej , det tycker inte jag egentligen heller. Men ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig. Äldsta dottern önskade sig ett 10-kort på detta gymmet , i julklapp nämligen.Och planen var , att hon skulle träna ihop med sin kompis. Nu kan inte den kompisen träna på ett tag , och dottern känner sig inte bekväm med att gå dit själv.Så då fick Mammi ta över det 10-kortet. Så därför tränar Mammi lite på SmutsGymmet.
Och ibland är det ganska skönt att ha nära till sin träning. För ibland har man lite ont om tid , men man vill träna men man hinner inte ner till stan. Jag kan också tycka , för den pengen som det kostar att träna på SmutsGymmet , varje månad , så kan man väl verkligen begära , att det skulle vara lite fräschare , eller? På friskisk träningslokaler , där det kostar HÄLFTEN , alltså mindre , varje månad än på S.G , och där är det så fräscht.Och mycket mycket större lokal , dessutom.Tre våningar. Say no more....
(Här har man tex."lagat" de hål som finns i skärmen, som står vid in-och-utgången , med en filt!!)
Näväl , ikväll skall jag in på ett möte med jobbet.Har bokat in mig på ett skivstångspass innan , men är osäker på , om man orkar träna två pass på en dag? Är det bra , ens? Jag håller tummarna för att jag orkar.... Nu har jag gjort fyra nya mellanmålsfrutti.....Jag har en känsla av att jag kommer äta dessa tills jag dör. De är sååå goda!

Kommentera här: